عوارض سیگار برگ و پیپ چیست + مزایا و معایب

021 ویپ » سلامت و ترک سیگار » عوارض سیگار برگ و پیپ چیست + مزایا و معایب

آنچه در این مقاله داریم :

خطر ابتلا به سرطان با میزان تنباکویی که یک فرد مصرف کرده و تعداد سال هایی که سیگار کشیده است، مرتبط بوده و افزایش می یابد. عوارض سیگار برگ و پیپ (به انگلیسی: Effects of Smoking Pipes and Cigars) نیز به همان اندازه سیگار معمولی است. افرادی که سیگار برگ و پیپ می کشند،نسبت به افرادی که سیگار نمی کشند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و بیماری های ریوی هستند.

همچنین سیگار برگ و پیپ هردو می تواند منجر به بیماری لثه، دهان و دندان شود. از آنجایی که سیگار برگ حاوی تنباکو بیشتری نسبت به سیگار معمولی است و برای مدت طولانی تری می سوزد، مقادیر بیشتری دود تولید می کند و اطرافیان شما را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

شاید باور عموم بر این باشد که سیگار برگ و پیپ به اندازه سیگار معمولی اعتیاد آور و مضر نیستند، اما همچنان برای سلامتی مضر هستند. علاوه بر این افرادی که روزانه سیگار می کشند تا 4 برابر بیشتر از افرادی که سیگار نمی کشند در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند. در ادامه به مقایسه عوارض سیگار برگ و پیپ با سیگار معمولی خواهیم پرداخت.

سیگار برگ چیست؟

سیگار برگ نوعی سیگار است که از برگ‌های تنباکو تهیه می‌شود. به طور معمول، سیگارها از برگ‌های تنباکوی خرد شده تهیه می شوند و سپس در یک برگهٔ کاغذ نازک به نام برگ‌های سیگار بسته‌بندی می‌شوند. بسته بندی سیگار برگ معمولاً شامل چندین عدد سیگار است که هر کدام دارای برگ تنباکوی خرد شده درون خود هستند.

سیگار برگ می‌تواند دارای طعم و عطر خاصی باشد و برخی از افراد به خاطر به بوی و طعم منحصر به فرد برگ‌های تنباکو به آن وابسته می شوند. همچنین، سیگار برگ می‌تواند به عنوان یک گزینهٔ جایگزین برای سیگارهای فیلتر دار باشند.

توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع سیگار به هر شکلی، با خطراتی مانند اعتیاد، بیماری‌های ریوی و مشکلات قلبی مرتبط است. از مضرات سیگار برگ نیز می توان به سرطان، بیماری های قلبی و ریوی و مشکلات تنفسی اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که خطرات سیگار برگ برای سلامتی به اندازه سیگارهای معمولی است و هیچ تفاوتی با آنها ندارد.

پیپ چیست؟

پیپ یا لوله‌ی تنباکو، یک وسیله‌ی برای سیگار کشیدن است که در آن تنباکو خرد شده یا تنباکو برگ استفاده می‌شود. پیپ از چوب، سفال، گیاهان و حتی فلز ساخته می‌شود و دارای یک شیار برای مکش دود است. افرادی که پیپ می کشند، تنباکو را در قسمتی به نام “سرپیپ” قرار می‌دهند و سپس با استفاده از رطوبت دهان خود و باقی ماندن آتش در بالای تنباکو، دود تولید می‌کنند و از طریق شیار پیپ آن را می‌کشند.

استفاده از پیپ در برخی فرهنگ‌ها و سبک‌های زندگی با آرامش، استراحت و تمرکز مرتبط است. با این حال، همانند سایر روش‌های سیگار کشیدن، عوارض کشیدن پیپ نیز زیاد است و مصرف تنباکو از طریق پیپ نیز همچنان با خطرات سلامتی از قبیل اعتیاد و اثرات زیان بار بر سیستم تنفسی مرتبط است.

 

ویپ گیک ویپ
پاد ویپرسو
سالت ویگاد
جویس رایپ ویپز
پاد یکبار مصرف
مشاوره آنلاین
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من