فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ سیر تا پیاز تفاوت جویس و سالت نیکوتین

021 ویپ » سلامت و ترک سیگار » فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ سیر تا پیاز تفاوت جویس و سالت نیکوتین
فرق جویس و سالت نیکوتین

آنچه در این مقاله داریم :

فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ اگر شما نیز به استفاده از ویپ و پاد علاقه دارید، قطعا با این سوال مواجه می شوید. در چند وقت اخیر در صنعت ویپینگ محصولی جدیدی با عنوان سالت نیکوتین عرضه شده و در مدت زمان کمی طرفداران زیادی پیدا کرد. می توان گفت که این محصولی یکی از انواع سوخت برای دستگاه های ویپ به حساب آمده که دارای ویژگی منحصر به فردی است. در واقع کسانی که قصد ترک سیگار را دارند، می توانند از سالت نیکوتین استفاده کنند. چرا که میزان ضرر و نیکوتین این محصول کم تر است. شاید در ظاهر و بسته بندی جویس و نیکوتین به یک دیگر شبیه باشند. این باعث شده تا برخی از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرند. به همین خاطر نیز در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت میان سالت نیکوتین و جویس می پردازیم.

سالت نیکوتین چیست؟

برای پاسخ به این سوال که فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ بهتر است به طور مجزا در مورد هر یک از این محصولات توضیحاتی را بیان کنیم . به بیان ساده می توان گفت سالت مدلی جدیدی از جویس ها به شمار می رود. در این ماده شکل متفاوتی از نیکوتین وجود دارد که به آن نمک نیکوتین گفته می شود.  در حقیقت این ماده میزان بیشتری نیکوتین را به بدن می رساند. به همین خاطر نیز در میان کسانی که قصد ترک سیگار را دارند، محبوبیت بیشتری دارد. از سوی دیگر نیز نیکوتین موجود در سالت خیلی سریع تر به بدن جذب می شود. در حال حاضر برندهای زیادی به تولید این محصول می پردازند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به سالت ویگاد اشاره کرد. سالت ها دارای ساختاری هستند که باعث شده ویپینگ به صورت ملایم و نرم صورت گیرد.  این محصول تا حد زیادی به جویس شباهت دارد. اما تفاوتی هایی نیز میان سالت نیکوتین و جویس مشاهده می شود که در بخش های بعدی به بررسی آن ها می پردازیم.

جویس چیست؟

برای پاسخ بهتر به فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ باید به صورت مجزا در مورد جویز نیز توضیحاتی را بیان کنیم. به طور کلی به مایع طعم دهنده ای که داخل ویپ ها می ریزند، جویس گفته می شود. جویس ها بر خلاف سالت نیکوتین ها هم در مدل های نیکوتین دار و هم در مدل های بدون نیکوتین موجود بوده و از نظر طعم نیز تنوع بسیار زیادی دارند. برخی از افراد تنها به دود علاقه داشته و ترجیح می دهند برای حفظ سلامتی خود از جویس های بدون نیکوتین استفاده کنند. در ساختار جویس ها موادی اعم از نیکوتین، پروپلین گلیکول، طعم دهنده ها و گلیسرین استفاده می شود. به ویژه جویس های رایپ ویپز که از طعم‌های جدید و متنوع استفاده می‌کند. جویس ترکیبی از مواد مختلف است که از میان آن ها میتوان به نیکوتین، پروپیلن گلیکول (PG) و طعم دهنده های خوراکی اشاره کرد.

بررسی تفاوت های جویس و سالت نیکوتین

در این بخش از مطلب قصد داریم تا به سوال فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ پاسخ بدهیم. به طور کلی می توان گفت که سالت نیکوتین و جویس از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. تفاوت این دو محصول در موارد زیر خلاصه می شود:

میزان نیکوتین در  سالت و جویس

از جمله مهم ترین تفاوت های سالت و جویس می توان به مقدار نیکوتین آن ها اشاره کرد. اکثر برندهایی که در حوزه تولید جویس فعالیت می کنند، درصد نیکوتین این محصولات را بین 0 الی 18 میلی گرم در نظر می گیرند. این در حالیست که میزان نیکوتین در سالت ها حداقل 25 میلی گرم و حداکثر 50 میلی گرم می باشد. در نهایت می توان گفت که میزان نیکوتین در سالت ها بسیار بیشتر از جویس ها است.

نسبت VG به PG

سالت نیکوتین و جویس از نظر ترکیبات نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به طور معمول نسبت VG به PG در جویس ها 70 به 30 است. بدین معنا که 70 درصد آن گلیسرین و 30 درصد پروپلین تولید شده است. این در حالیست که ترکیب VG به PG در سالت نیکوتین ها 50 به 50 است. یعنی میزان پروپلین و گلیسرین برابر است.  باید بگوییم که که در بعضی از سالت ها میزان PG استفاده شده بیشتر از گلیسیرین گیاهی می باشد.

مدل دستگاه ویپ مورد نیاز برای سالت و جویس

در پاسخ به فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟  باید بگوییم که این دو ماده در مدل های متفاوتی از دستگاه ها استفاده می شود. جویس ها برای ویپ گیک ویپ قابل استفاده بوده و سالت نیکوتین ها برای پاد سیستم ها قابل استفاده هستند. لازم است بدانید که ترکیبات سالت ها به گونه ای است که برای پاد هایی با توان خروجی کم مناسب هستند. اما جویس ها برای ویپ ها با توان خروجی بالا استفاده می شوند. چرا که توده بخار زیادی از آن ها خارج دمی شود.

تاثیر روی سلامت بدن

از جمله دیگر تفاوت های سالت و جویس می توان به میزان تاثیر آن ها بر سلامتی اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که کلیه محصولاتی که دارای نیکوتین هستند، بیشتر به سلامت بدن آسیب می رسانند. با توجه به مقدار نیکوتین در هر یک از محصولات جویس و سالت می توان نتیجه گرفت که جویس آسیب کم تری را به همراه خواهد داشت. اما در صورتی که مدل های بدون نیکوتین یا درصد نیکوتین کم را خریداری کنید.

جویس گران تر است یا سالت؟

برای جواب به فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ باید بگوییم که این دو محصول از نظر قیمت نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. به طور کلی سالت نیکوتین در مقایسه با جویس قیمت بیشتر دارد. اما مقدار سالت مورد استفاده در پادها نسبت به جویز کمتر است که باعث شده تا خرید آن اقتصادی تر باشد.

میزان PH در سالت نیکوتین و جویس

در بررسی تفاوت جویس و سالت باید بگوییم که این دو محصول از نظر مقدار PH نیز با یک دیگر تفاوت هایی دارند. جویس ها نوعی ماده قلیایی هستند و زمانی که با نیکوتین ترکییب می شود، درصد پی اچ آن ها افزایش پیدا می کند. این موضوع سبب شده تا در هنگام ویپینگ بردن آن به داخل گلو دشوار باشد. این در حالی است که سالت نیکوتین ها دارای نیکوتین بنزوئیک هستند که باعث شده تا قلیایی بودن آن ها به طور کلی از بین برود.

تنوع طعم سالت و جویس؟

از نظر تنوع طعم می توان گفت که هم جویس و هم سالت نیکوتین دارای تنوع طعم بی شماری هستند. تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد این است که طعم جویس ها در دهان بیشتر احساس می شود.

میزان حجم بخار در جویس و نیکوتین

یکی از دیگر از پاسخ های فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟ این است که میزان بخاردهی آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. جویس ها میزان بخار زیادی را تولید می کنند. اما سالت ها در دستگاه هایی با توان خروجی کم استفاده شده و حجم دود یا بخار آن ها بسیار کم تر است جویس است.

جمع بندی فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟

در این مطلب به بررسی فرق جویس و سالت نیکوتین پرداختیم. دانستن این که فرق جویس و سالت نیکوتین چیست؟  به شما کمک می کند که با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم، سالت نیکوتین برای پاد سیستم مناسب بوده و جویس برای ویپ های قوی قابل استفاده است. میزان آسیب جویس نیز نسبت به سالت کمتر بوده اما قیمت بالاتری دارد. میزان دود جویس نیز در مقایسه با سالت بیشتر است.

سوالات متداول درباره تفاوت سالت و جویس

  1. برای ترک سیگار سالت بهتر است یا جویس؟ برای افراد سیگاری  سالت نیکوتین گزینه بهتری است. چرا که میزان نیکوتین بیشتری را به بدن می رساند.
  2. ویپینگ سالت سنیگن تر است یا جویس؟ سالت در مقایسه با جویس ویپینگ سنگین تری دارد. چرا که مقدار دود در آن بیشتر است.
  3. کدامیک تجربه ویپینگ بهتری را ارائه می دهد؟سالت نیکوتین ها به دلیل ساختار و میزان نیکوتینی که دارند تجربه ویپینگ بهتری را ارائه می دهند.
ویپ گیک ویپ
پاد ویپرسو
سالت ویگاد
جویس رایپ ویپز
پاد یکبار مصرف
مشاوره آنلاین
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من